Vaikų ir tėvų refleksijos

VAIKŲ TĖVAI APIE NUOTOLINĮ UGDYMĄ:

„Visą savaitę skaičiavome, lipdėme, klijavome, kirpome, kūrėme ir mokėmės eilėraščių, o poezijos azarto įkvėpti gr. ,,Mėnesėlisׅ“ broliai Deividas ir Dovydas Leonavičiai su šeima sukūrė Velykinį eilėraštį ir padovanojo mums, mokytojams!

„Karantino visas mėnuo Jau prabėgo nejučia...

Priešaky dar dvi savaitės

Na ir vasara jau čia!!!

Tris savaites rašėm, skaitėm Ir skaičiavom sausainius,

Turim rūpestėlį gerą – Jei nedirbsim – tai mums klius!!!

Ačiū, Jūs pati geriausia Mokytoja iš visų!

Ir vaikai kas dien vis klausia – Ar yra jau užduočių?

Linkim Jums stiprių margučių Ir dosnios ponios Bobutės – Skanumynų daug Jorkučiui,

Džiaugsmo širdyje Aivutei!

 

„Labai smagu sulaukti Jūsų žinučių ir užduotėlių. Žodžiu atliko Martynas skaičiavimo ir daugiau mažiau užduotis. Pakalbėjom apie Velykas. Saugaus eismo dienos proga darė kelio ženklus (galvojam, ar auklėtoja atspės bent vieną) ir piešė piešinį, ten pavaizduotas oro uostas, kuriame yra užsislėpusių ženklų, kuriuos ir mama sunkiai pastebėjo. Laidele per TV jis nesusidomėjo. Nežinau kodėl. Kokių nerealiai smagių darbelių pavyzdžių atsiuntėt. Ypač tie kiaušiniai triušiukai ant lango man patiko. Reiks su vaikais būtinai padaryti ir pasipuošti taip Velykoms. O šiandien buvo nedidelis įkvėpimas, tai padarė ir Martynas šį bei tą. Dar galėtumėt pasiūlyti, ką pasigaminti Velykoms, nes visai idėjų nėra...Juokauju, auklėtoja, tik nepagalvokite rimtai.“ (mama Asta).

 

„Siunčiame Jums mūsų gaminto margučio, papuošto gėlytėmis nuotrauką. Taip pat įkeliu nuotrauką margučio, kurį Evai buvo labai įdomu marginti. Pasinaudojome atsiųstomis rekomendacijomis, piešimas ant druskos. Jūsų siunčiamus pasiūlymus su darbeliais peržiūrime kartu ir kas labiausiai sužavi bandom gamintis! Joanos (menų pedagogės) atsiųsto video pagalba Eva pasigamino marionetę. Užduotis stengiamės atlikti visas, neturim namie spausdintuvo, tai atliekam žodžiu kartais pavyksta atlikti tiesiogiai ant paveikslėlio arba persirašom į sąsiuvinį. Papildomai iš knygyno atsisiuntėm knygelių su pratimais priešmokyklinukams, ten ir skaičiuojam ir bandom surasti praleistas raides taip pat pradedam rašyti žodžius paraidžiui garsiai tariant. Taip pat, nuotoliniu būdu dalyvaujame baleto ir šokio pamokose. Rytoj ryte sportuosime su Gediminu (menų pedagogu per judesį). Atsiprašau, jog nesiunčiu Jums dažnai refleksijų, fiziškai nelabai spėju, stengiamės kuo daugiau padirbėti prie užduotėlių, o ir pati pilnu tempu dirbu nuotoliniu būdu. Dar kartą dėkoju už pagalbą, kuri praturtina ir paįvairina mūsų karantiną. Eva labai pasiilgo Jūsų, draugų ir nekantriai laukia kada vėl galės susitikti su visais. Gražių, linksmų ir sveikų Jums atkeliaujančių Šv. Velykų.“ (Eva ir mama Edita)

 

„Namuose nuolat skamba „Velykos“, „margučiai“, „kiaušiniai“, „šventė“. Tai ir ruošiamės po truputį, pilnas stendas Velykinių darbelių. Žinoma, išsprendžiam pateiktas užduotis, tik su eilėraščiu liūdniau. Na, ne šiandien jam jis. Per daug juokingas jam žodis „skrebutis“ buvo. Bet gal kitą dieną kitaip sureaguos. Puošė, rašė atviruką auklėtojai. Gaila, tokiu būdu tik galim įteikti, bet vistiek nuoširdžiai.“ (mama Asta).

 

„Laba dienelę, dar kartą dėkoju už siųstas užduotėles, už pagalbą, už rūpestį :) Savaitė, kokiu super turbo greičiu pralekia tai ne tas žodis :)“. (mama Rasa)

 

Priešmokyklinių vaikų tėvų refleksijos: „Kaip ir minėjau, užduotis bandome atlikti. Nėra paprasta, bet stengiamės. Apie pavasario laikotarpį kalbame nuolat, nes namuose auginame įvairius augalus, gėles. Vaikas man padėjo sodinti pomidorų, agurkų ir kt. daržovių sėklas į vazonėlius. Auginame tulpes, narcizus – nekantriai laukiame jų žiedų. Medyje yra ne vienas inkilas ir lesyklėlė, todėl stebime ir pavasarinius paukščius. Iš konstruktorių dėlionių sudėliojo U raidę, atliko užduotis pratybose. Vis bandau, kad jis stengtųsi kuo daugiau jungti garsus, todėl pasinaudojau auklėtojos Jurgitos patarimu ir priklijavau daiktų pavadinimus“ (mama Sandara).

 

„Pradžia buvo sunki, dabar daug lengviau susitariam. Ji nemėgsta spalvinti didelių plotų, mūsų tikslas buvo kruopščiai nuspalvinti, neišlendant už ribų. Dabar jau vieną darbą atlieka nuo, iki vienu kartu. Dar ir dabar bando atsisakyti daryti, jei kažko nežino, nemoka ar nesupranta. Pasikalbam, jei reikia juodraštyje padaro. Vis pagiriu už atliktą darbą, dar Jūsų atsiliepimus paskaitau, tai jau tokio žodžio kaip „nenoriu“ nebeliko. Visi kantriai laukiam karantino pabaigos“ (mama Deimantė).

 

„Ačiū. Labai įdomios užduotis, būtinai padarysim. Vakar buvome Šile ir nupiešėme Velykinį kiaušinį, padarėme ir popierinį, siunčiu foto“ (mama Diana).

 

Gauname ir tokias žinutes „Laba diena. Siunčiam Jums dovanų (piešinukas), sakė pasakyti, kad labai myli auklėtojas ir pasiilgo “ (mama Ingrida).

 

„Vaikas dirba. Su broliu namų darbus daro, knygas skaito, mokomuosius filmus žiūri. Brolis geriausias mokytojas. Visada sportuoja pagal Gedimino rekomendacijas, žiūri Joanos atsiųstas pamokėles ir pagal jas piešia, padeda man namų ruošoje, seneliui sode“ (mama Rūta).

 

Lopšelio grupių vaikų tėvų atsiliepimai: „Nuotolinis ugdymas reikalingas ir naudingas. Auklėtojos pateikia daug pasiūlymų, kuo užimti vaikus, kaip juos lavinti. Visada sureaguoja į atliktus vaikų darbelius, pasiekimus, pasidžiaugia. Tėveliai su vaikasi dalyvavo konkurse „Vaikų Velykėlės:, buvo smagu kurti savo Velykinį kiaušinį. Nekantriai laukiam, kada galėsime grįžti į grupę, susitikti su auklėtojomis ir grupės vaikas“ (mama Milda).

 

„Mūsų šeima nuotolinio ugdymo kokybe patenkinta. Norėčiau išskirti šiuos pagrindinius aspektus: pateikiamų užduočių įvairovė (skirtingos darbų technikos bei pavyzdžių gausa, paliekant vietos kūrybiškumui); detalus siunčiamos užduoties aprašymas (prierašai į ką tėvams atkreipti dėmesį atliekant užduotį, ką vaikas turi sužinoti, koks įgūdis ugdomas); aktyviai reaguojama į atliktas užduotėles (grįžtamasis ryšys, auklėtojų pastebėjimai, pagyrimai, pasiūlymai tolimesnei veiklai)“ (mama Viktorija).

 

„Norime padėkoti mūsų darželio auklėtojoms už rūpestį ir pagalbą mokantis namuose, už naujas idėjas ir vaikų kūrybiškumo lavinimą. Už bendradarbiavimą, domėjimąsi vaiku nuotoliniu būdu. Mergaitė noriai daro visas užduotis ir mokosi naujų eilėraštukų. Labai visų pasiilgome“ (Rebekos tėveliai).

 

„Iš pradžių buvo sudėtinga suderinti lopšelio amžiaus vaiko ugdymo laiką su mokyklinio amžiaus vaiko lavinimu ir su savo darbais. Bet po truputį suderinime dienotvarkes ir stengiamės viskam atrasti laiko. Darželio pedagogai siunčia įvairių veiklų, lavinti kalbą, atmintį, pirštų smulkiąją motoriką, meninius gebėjimus, atsiunčia įvairių pratimų pajudėti, dažniausia visa šeima prisijungia. Visiems nuotolinis ugdymas yra iššūki, nes nauja, manau, kad yra dar visiems kur tobulėti, bet tvarkomasi gerai“ (mama Diana).

 

„Vaikų nuotolinis ugdymas vyksta kiekvieną dieną. Turime bendrą, bet uždarą tėvų grupę, kurioje visi tėvai ir auklėtojos. Auklėtojos į grupę įdeda įvairių įdomių darbelių, kuriuos galiama atlikti su vaikais. Visuomet gauname grįžtamąjį ryšį apie atliktus darbelius. Auklėtojos dalinasi įvairiais projektais, pvz: „Vaikų Velykėlės 2020“, „Sveikatiados iššūkis – pieno tūsas“. Smagu kad auklėtojos ir kiti darželio darbuotojai paskambina ir pasidomi esama vaiko situacija, tuomet žinau, kad iškilus problemai ar klausimams visada sulauksiu pagalbos. Svarbu, kad ne tik auklėtojos įsitraukusios į vaiko nuotolinį ugdymą, bet ir kiti darbuotojai, iš kurių gaunu elektroninius laiškus dėl vaiko mitybos plano, dienotvarkės, taip pat turiu psichologės telefono numerį, esant reikalui galiu kreiptis. Daugumai kyla klausimas, ar nuotolinis vaikų ugdymas yra naudingas, nes juk ir patys tėvai gali savarankiškai atlikti įvairius darbelius su vaiku? Mano atsakymas, kad labai naudingas ir labai reikalingas, nes aš asmeniškai, dažnai atlieku kitus namų ruošos darbus ir atrodo, kad nebelieka laiko kitam, o kai yra „namų darbai“, tai susidėlioju dienotvarkę taip, kad viskas būtų atlikta. Dirbant mokomės eilėraščius kartu su vaiku, ir tai geriausias laikas su vaiku. Nuoširdus ačiū auklėtojoms ir visai darželio bendruomenei už palaikymą, darbą ir bendradarbiavimą“ (mama Viktorija).